Użyteczność, dostępność, poprawność kodu – to sprawdzi audyt SEO
14 lipca 2023
Audyt strony internetowej - więcej informacji o tej usłudze.
Według internetowego wydania Słownika Języka Polskiego PWN audyt oznacza sprawdzenie spółki, firmy czy przedsiębiorstwa pod kątem wielu obszarów, np. organizacyjnych i finansowych, a także ocenę perspektyw przyszłego rozwoju. Czym, mając na uwadze powyższe, jest zatem audyt SEO? Jest to dogłębna analiza strony internetowej, oceniająca przeróżne jej aspekty, jak tytuły i opisy meta, kod strony, hierarchię nagłówków, prędkość ładowania się witryny i wiele innych elementów. Oprócz samego wskazania nieprawidłowości i błędów, w szczegółowym audycie SEO powinny znaleźć się też wytyczne co do rozwiązania odnalezionych problemów.
Audyt SEO sprawdza witrynę internetową pod kątem użyteczności, treści na stronie, zgodności ze normami W3C, a także prawidłowości kodu. Oprócz tego sprawdzane jest też, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. W uproszczeniu, audyt SEO zleca się agencji, by wykryła ona wszelkie nieprawidłowości na stronie oraz – co najistotniejsze – zaproponowała rozwiązania, które umożliwią ich naprawę.
Audyt SEO – sporo błędów może zauważyć jedynie człowiek
W internecie jest sporo narzędzi oraz stron, dzięki którym natychmiast i bez ponoszenia żadnych kosztów przeprowadza się audyt SEO strony internetowej. Zalety tej opcji? Cena i szybkość. Argumenty przeciw? Całe mnóstwo. Okrojone dema czy też darmowe narzędzia z niewielką paletą opcji, nie są idealne. Jeśli już odnotują pewne błędy na stronie, to prawdopodobnie nie wszystkie. Mnóstwo problemów (m.in. w kodzie) zauważyć można tylko w czasie analizy przeprowadzonej przez człowieka, a nie algorytm.
Na płatny audyt SEO przeprowadzany przez agencję oczekuje się w większości wypadków od kilkunastu dni do mniej więcej 30 dni. Okres na przekazanie dokumentu powinien zostać sprecyzowany w umowie zawartej z firmą, która podjęła się jego zrealizowania. Taki audyt pozwoli wykryć wszystkie kluczowe problemy kryjące się w witrynie. Jeśli strona była utworzona na otwartym szablonie lub na platformie pokroju Shoper czy Magento, to rzeczy do naprawienia może być dużo. Gdy strona wolno się wczytuje i nie ma w zasadzie żadnej widoczności na istotne dla klienta frazy, to także są to sygnały, że zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu jest odpowiednim rozwiązaniem.
Jakie problemy wykrywa SEO audyt?
Dokładnie zrealizowany audyt SEO może ujawnić szereg błędów strony, w szczególności:
- niska prędkość ładowania się witryny w wersji mobilnej i desktopowej,
- błędy w wersji mobilnej strony, takie jak nieprawidłowe wyświetlanie się różnych elementów,
- brak tłumaczeń wersji językowych strony,
- poprawność w hierarchii nagłówków,
- problemy z dostępnością witryny dla botów wyszukiwarek,
- powody niskiej widoczności strony na słowa kluczowe,
- brak bądź nieuzupełniona wizytówka Google Moja Firma,
- brak metadanych,
- niska jakość zawartości strony,
- jakość kodu strony,
- faktyczna ilość zaindeksowanych podstron,
- brak bądź niewłaściwa integracja z narzędziami Google (np. Google Analytics)
.
Nasza lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]