Produkcja filmów – wideopromocję biznesu zleć specjaliście
6 listopada 2019
Czasem obraz jest wart więcej niż tysiące słów – to słynne wszystkim przysłowie. Sprawdza się ono także w marketingu, który od lat korzysta z efektywności wizualnych środków przekazu. Zaczynano od zdjęć, aczkolwiek wraz z rozwojem techniki i popularyzacją kina, a potem internetu oraz telewizji, powoli zaczęły wypierać je filmy. Współcześnie filmy stanowią jeden trzonów każdej kampanii – bez względu na to, czy idzie o promocję konkretnego produktu, kształtowanie wizerunki marki czy też akcje społeczne. Tak obszerne zastosowanie filmów promocyjnych jest możliwe głównie za sprawą zróżnicowania ich form, wśród których łatwo można znaleźć tę, która będzie pasować najlepiej do danej strategii reklamowej.
Filmy promocyjne – typy i ich zastosowanie
Spoty reklamowe są najczęściej stosowanym typem produkcji filmowych, niezastąpionym przy promowaniu marki. Świetnie kojarzymy je z TV, jednak ostatnio równie istotnym sposobem ich dystrybucji stał się też internet – niejednokrotnie spotykamy je na portalach informacyjnych czy też YouTube, na dodatek popularną praktyką jest emitowanie ich w środkach komunikacji publicznej. Wypada wspomnieć także o firmach korporacyjnych, które są znaczącą częścią strategii tworzenia właściwego wizerunku firmy w oczach przyszłych pracowników oraz konsumentów. Ważnym gatunkiem są prócz tego filmy promocyjne. Ich opracowanie zamawiają nie tylko firmy, ale również różne instytucje – między innymi te parające się reklamą organizacji pożytku publicznego, miast bądź regionów czy fundacji. To narzędzie nadające się znakomicie do zaprezentowania powabu danego miejsca, przebiegu różnego rodzaju inwestycji (np. budowy autostrad czy biurowców) bądź szczegółów działalności charytatywnej. Pokrewną kategorią są filmy eventowe, stanowiące formę sprawozdania z przeróżnych wydarzeń branżowych.
Filmy promocyjne – komu powierzyć ich wykonanie?
Aby promocja oparta o filmy reklamowe dała przewidywane efekty, powinny one wyróżniać się wysoką jakością. Dlatego produkcję filmów warto powierzyć sprawdzonej, doświadczonej firmie. Rangę usług oferowanych przez konkretne studio przybliży nam galeria jego ukończonych prac. Nie bez znaczenia jest też to, z jakiego ekwipunku ono korzysta. Chodzi między innymi o drony umożliwiające sfilmowanie ciekawych ujęć z powietrza, właściwie nieodzownych w dzisiejszych filmach promocyjnych oraz korporacyjnych.