Link building poprzez PBN – postaw na wizytówki NAP i artykuły z canonicalem
21 listopada 2022
Potrzebujesz szczegółowych wiadomości o private blog network? Idealnie trafiłeś! Zajrzyj tutaj.
Żeby odbiorca wyszukał twój biznes musisz nie tylko złożyć firmową stronę internetową, lecz również zatroszczyć się o jej widoczność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego bardzo ważna jest zawartość strony i to czy systematycznie publikowane są na niej nowe wyczerpujące i użyteczne dla odbiorcy artykuły. Lecz nie wolno też lekceważyć tzw. link buildingu, czyli zdobywania linków kierujących na stronę. Jedną ze strategii link buildingowych jest wykorzystanie PBN-ów – prywatnych sieci blogów.
PBN – proste zdobywanie dużej ilości zróżnicowanych linków przychodzacych
PBNy są prywatne, dlatego że są tworzone a potem administrowane przez jeden podmiot (z reguły przez dużą agencję marketingową bądź firmę SEO), który dba o jakość publikowanych tam treści. PBNy są zwykle stosowane jako jeden z komponentów wieloskładnikowej strategii reklamowej, co jest bardzo ważne, bo najlepsze rezultaty ich zastosowania zauważa się w stosunku do stron, które zostały wcześniej odpowiednio zoptymalizowane pod kątem contentu oraz technicznym. Prywatne sieci portali nie tylko umożliwiają utworzenie sporej ilości linków przychodzących do witryny, ale też na ich urozmaicenie, co jest pozytywnie oceniane przez wyszukiwarki. Mankamentem PBNów jest niestety to, że ich wykonanie wymaga znacznych nakładów finansowych, a następnie trzeba poświęcać mnóstwo czasu na utrzymanie ich w dobrej jakości.
Jak wykorzystać PBN? Proponujemy wizytówki NAP oraz publikacje z canonicalem
PBNy znakomicie spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można za ich pośrednictwem publikować sponsorowane artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Co to jest NAP? To praktycznie każda publikacja w sieci, gdzie dodane są kluczowe informacje kontaktowe firmy – jej adres stacjonarny, telefon czy e-mail oraz pełna nazwa. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim także zakładka w ogólnodostępnym rejestrze firm, profil na portalu społecznościowym bądź artykuł, pod którym dodano firmowe informacje teleadresowe.
Następna skuteczna metoda wykorzystania możliwości PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. Polegają one na republikacji wartościowych artykułów ze wskazaniem hiperłącza do oryginalnej treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takiej sytuacji roboty wyszukiwarek przeważnie oceniają lepiej użyteczność pierwotnego wpisu, gdyż natrafianie na odnośniki do niego na różnych stronach zewnętrznych rozumieją jako sygnał, że pod wskazanym adresem kanonicznym opublikowane są godne przeczytania, wiarygodne teksy. Publikacje z linkiem kanonicznym są najskuteczniejsze przy tekstach z branż YMYL (Your Money Your Life), w których istotne jest pozyskanie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych związanych przede wszystkim z prawem, aktualnymi informacjami, finansami czy zdrowiem.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO