Ściąganie filtra Google – poradnik

18 października 2018

Odnotowałeś raptowny spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała także pojawiać się w wyszukiwarce po wpisaniu konkretnych i wypozycjonowanych uprzednio zwrotów? Pomimo starań, strona nie zmienia swojej pozycji w Google? Powyższe objawy wskazują na nałożenie filtru na stronę przez Google.

Filtr Google – co to takiego?

Zanim zaczniemy działać należy wytłumaczyć czym są filtry Google. Blokada pojawia się na skutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków ze złych źródeł. W tym przypadku nakładany jest filtr ręczny, a pozbycie się takiego filtra trwa od jednego nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana została np. błędną budową strony, to mamy do czynienia z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do roku.

Jak usunąć filtr ze strony?

Pierwszym krokiem na drodze do ściągnięcia filtra Google jest wykonanie listy linków prowadzących do naszej strony (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie weryfikacja, które z nich są dla naszej strony toksyczne – proces ten usprawnią nam przeznaczone do tego programy takie jak Link Detox. Po wytypowaniu linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z listą niechcianych linków. Cały proces wymaga wiedzy i dokładności, albowiem wykasowanie dobrych linków spowoduje, iż nasza strona nie odzyska dawnej pozycji.

Kiedy powinno się usuwać linki z Google?

Ściągnięcie filtru blokującego stronę powinno stać się sprawą priorytetową. Podczas okresu trwania blokady domena jest w stanie utracić ogromną ilość wejść, co może narazić firmę na straty finansowe, dlatego też nie należy czekać z uzyskaniem rady u specjalisty. Właśnie z tego powodu trzeba jak najszybciej przekazać problem fachowcom.