Filtry Google – sposób na nieuczciwych webmasterów

23 listopada 2018

Kilka zdań o filtrach Google?

Google opracowało własny sposób na ukaranie webmasterów, którzy stosują nieuczciwe praktyki. Nakłada filtry ręczne i automatyczne na witryny, które nie stosują się do opracowanych przez firmę zasad pozycjonowania stron. Filtry ręczne nakładane są przez pracowników firmy, filtry algorytmiczne bezpośrednio przez algorytm. Nakłada się je, gdy zostaną wykryte niedopuszczalne metody pozycjonowania.

Co mi zrobią, jak mnie złapią? – czyli o konsekwencjach filtrów Google

Najczęstszymi konsekwencjami filtrów Google jest obniżenie się strony w wynikach wyszukiwania. Strony, które w rażący sposób łamią zasady Google mogą zostać nawet całkowicie usunięte z ich wyników. Filtry ręczne od Google nakładane są z reguły na miesiąc, a filtry algorytmiczne do czasu, gdy strona zostanie zaakceptowana przez roboty sieciowe. Oczywiście również w przypadku filtru ręcznego warunkiem nieprzedłużenia kary jest poprawienie strony zgodnie z wytycznymi. Przeważnie spotykamy się z filtrami Google nie zezwalającymi na osiągnięcie korzystnych wyników w wyszukiwarce lub pogarszającymi pozycje osiągane do tej pory.